Saturday, 21 May 2011

semalam masa tengok tv kat bawah 2 ada laporkan pasal tragedi tanah runtuh di ulu langat selangor..kesiannye..tanah runtuh tu plak kena kat rumah anak-anak yatim yang belajar kat madrasah al- taqwa..kesian sangat..mula2 ramai yang tak jumpa lagi..ada yang dah meninggal, ada yang cedera dan yang paling ramai tertimbus..malam tu tgk berita dan baca kat internet lak..pagi tadi tgk lagi kat internet.. alhamdulillah semua dah jumpa tapi ramai yang dah meninggal..teruk betul tengok gambar2 tragedi 2..ada yang kena hempap, terkepit la..semua budak2 lagi..yang tua pon maybe pengajar kot.. kesian dorang ni dah la anak yatim..belajar agama lagi..pastu aku teringat tanda - tanda kiamat ialah meninggalnya orang2 yang beriman..dari awal tahun lagi aku dah perasan.. ramai orang2 terdekat aku meninggal..semuanye baik2..ustazah aku,pakcik dan ramai lagi lah..ada lagi tanda-tanda kiamat. aku tengok macam dah dekat je.. dlu stunami kat jepun 2 pon jadi masa hari jumaat.. dah banyak tanda..skunk pon orang men sumpah2 je mana2.. orang senang je cakap.."pe susah law mati tanam jela".. memang lah..kalau mati 2 comfirm2 masuk syurga takpe gak..cakap pakai hembus je..aku teman makcik aku g tempah batu nisan tok laki dia..mak oi batu nisan pon sampai seribu lebih.. baru2 ni aku ada tengok cerita pasal orang mati susah nak dikebumikan sebab banyak buat dosa..tak tahu pe motif sebenarnya dia buat cerita 2..macam ada satu cerita nie.. aku xde la tgk sgt, tgk cket2 je plus member aku cerita skali. cerita dia punye la truk.pasal orang berzina, tukar jantina, seksi2 tunjuk real je..pastu tunjuk sal dia mati susah nak dikebumikan..yang part 2 bape minit n bape babak je kot..yang dia nye kesalahan berzina,minum arak,pergi disko sume 2 bkn men lame lagi..2 la ustaz aku dulu pena cakap matlamat ngan kaedah tak berpatutan.. matlamat dia nak orang sedar yang orang yang berzina nie nanti nak mati seksa.. tapi kaedah dia x betul..dia punya kesalahan 2 lagi macam mengajar ada la..macam orang merempit..tunjuk orang tu merempit macam nak mengajar orang lain merempit skali..dia nya pembalasan mati xcident 5 minit je..tah pape je cite dia..sume same..

No comments:

Post a Comment