Monday, 23 May 2011

CUTI, CUTI, CUTI

Minggu lepas aku dan keluarga pergi bercuti ke utara.. tujuan pergi sebab nak amek abang aku yang dah habis stdy..sambil 2 jalan2 la skali..pergi dengan sedara dan nenek aku..semua skali nek 1 kereta..bergerak dari rumah pada pukul 11.. sampai dalam pukul 5..cepat jugak 2 dah la banyak kali berhenti.. sampai je di kedah, kitorg terus pergi kulim amek abang dan pergi ke homestay kulim utama..















Rumah ini cantik..rumah semi-D. duk rumah tu sekejap je. Pas magrib ktorg keluar p jalan2 kat peneng.. mula2 g Seagate. Makan kat situ.. lepas tu jalan2 g taman kota lama..  ktorg duduk kat tengah2 padang tu main lampu2 dan amek gambar.. nenek dengan ibu pulak pergi pusing2 taman kota lama nek beca..









Esoknya pulak ktorg bergerak  menuju ke alor star..jauhnya jalan lak pusing2.. mula2 igt nak terus pergi kerumah pakcik di alor star tapi dia ada hal plak.. so kami pergi jitra.. sampai kat jitra kami makan2 dulu dan cari homestay.. homestay ni memang cantik.. rumah besar ada laman lagi.. macam kawasan perkampungan.. dalam rumah pon cantk.. semua kelengkapan ada.. dah selesai bersembahyang kami keluar pergi bukit kayu hitam..hari hujan plak.. ktorg sampai kat sempadan Thailand tapi tak boleh masuk lak sebab takde boundary pass..pastu keluar balik pergi komplek.. hmm xde la shopping sgt pon.. barang branded..balik tu trus pergi homestay.. malam tak pergi mana2 pon..

Hari isnin kuar pagi2 nak pergi padang besar..tapi kereta problem lak..tunggu kereta kena repair dah setengah jam.. dah siap kereta perjalanan pon diteruskan.. cantik sangat kat perlis..ada sawah, lading tebu.. semua kehijauan je.. dorg ni sempat benti untuk amek gambar.. tapi aku tak join sebab melayan sakit perut nie..grrrrrr… sampai di padang besar kami makan dulu..pastu baru shopping2.. balik 2 dalam pukul 4..














sampai rumah kami terus berkemas dan pergi alor star.. makan2 dan borak2 dekat rumah pakcik.. malam tu tidur kat homestay di alor star plak..























Pagi hari selasa kami kuar awl untuk bersarapan di pekan rabu.. xbanyak kedai pon.. habis di situ kami terus pergi ke penang balik.. jalan2 kat mana tah name tempat 2..macam barzar.. ada pertunjukan ular lagi..suke nenek tengok..pas jalan2 kat situ kami pon menuju balik ke Melaka..sampai di Melaka pada pukul 8.. Alhamdulillah selamat pergi dan pulang…




2 comments:

  1. wahh...bestnyer jalan2x...ader belikan akk ole2x x dr saner???

    ReplyDelete
  2. ada kak...sy bli kan keychain...

    ReplyDelete